۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۹۷۷۴۱

ابتکار جالب آیت الله شب زنده دار | تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب در درس خارج

ابتکار جالب آیت الله شب زنده دار | تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب در درس خارج
عضو فقهای شورای نگهبان در ابتکاری جالب در درس خارج خود به تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب اسلامی و مباحثه با شاگردان خود در این زمینه می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به بیانیه راهبردی و مهم رهبر معظم انقلاب در تشریح گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر این که در خصوص این بیانیه، تحقیق و مطالعه علمی شود، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار در ابتکاری جالب در درس خارج خود به تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب اسلامی و مباحثه با شاگردان خود در این زمینه می پردازد.

عضو فقهای شورای نگهبان در نخستین جلسه از تبیین و تحلیل بیانیه رهبر معظم انقلاب که امروز در درس خارج وی برگزار شد، گفت: ان شاءالله در طی جلساتی بعضی از فرازهای مهم، عالمانه، دلسوزانه و فکر شده را بیان می کنیم که تذکری برای خودمان و مایه تدبر و تأمل بیشتر برای باشد و گامی جهت انتشار، تببین و پیاده سازی آن برداریم.

وی با اشاره به فراز نخست بیانیه رهبر معظم انقلاب افزود: پس از آن که ایشان حمد وثنای الهی را بجای می آورند و درود و سلام بر محمد و آل محمد(ص) می فرستند در فراز اول سخنانشان می فرمایند"از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت می‌گمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پا خاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند".

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین فراز مذکور اظهار داشت: این بیان یعنی یا انقلاب دیگران به ثمر ننشسته یا اگر به ثمر نشسته است آرمان ها فراموش شد و راه منحرف شده است و به کج راهه رفته اند اما به لطف خدای متعال انقلاب اسلامی این چنین نبوده است.

وی به فراز دیگری از بیانیه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در ادامه بیانیه می فرماید «انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چله‌ی پرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به‌نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوم می‌شود».

آیت الله شب زنده دار تأکید کرد: اینها واقعیت هایی است که رهبر انقلاب به آن توجه می دهند، انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب این از آن نعمت هایی است که ما باید هم به یاد خودمان بیاوریم و هم دیگران را به آن توجه دهیم، این همان نعمت بزرگی است که در روایت تحت عنوان دولت کریمه یاد شده است.

وی عنوان کرد: مفاد این کلام این نیست که همه آرمان ها حتماً پیاده شده یا محقق شده است، بحث در این است که از آن آرمان ها دست برداشته نشده و بحمدالله نظام درصدد پیاده کردن آن هاست.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ممکن است که برخی از آرمان ها پیاده نشده یا کمرنگ پیاده شده باشد یا حتی در بعضی از امور خلاف آنچه که در نظر بوده است انجام شده باشد که این موارد مورد گلایه مندی شدید است و کفران نعمت حساب می شود.

وی اضافه کرد: اما در راس هرم این فرایند و انقلاب بحمدالله رهبری وجود دارند و مراجع بزرگوار و حوزه های علیمه و مردم متدین و خداجو هستند، راهی است که بنابر جهت دینی حرکت می کند و این گفته ها برای این است که راه گم و کم رنگ نشده و بی توجهی به آن نشود، این کار خیلی لازم است که همه ما این وظیفه را داریم که ان شاءالله گام برداریم و متوجه باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات